13 December 2011

11 December 2011

29 November 2011

26 November 2011

STINGRAY MOTORO

new born stingray

                  STINGRAY MOTORO

crossback golden arowana


                                                  crossback arowana

28 October 2011

our arowana farm at bukit merah is almost complete

our building

(^^,)

our farm at night

cctv 24hours

13 October 2011

22 September 2011

malaysia golden bluebase in pond breeding



induk arowana yg dipilih utk buat baka.

21 September 2011

arowana malaysia golden bluebase


kenapa arowana menjadi minat kepada ramai orang???

bagi pendapat saya, arowana adalah satu hobi yang ada nilai erti seni bagi penggemar haiwan
peliharaan aqua..arowana menjadi kegilaan ramai orang yg mencari ketenangan jiwa..pernahkah
anda memelihara ikan arowana?? apa perasaan yg dirasai bila melihat lenggok renang arowana..
kalu nak tahu, cubelah renung n perhatikan gerak geri arowana berenang, daya tarikan nya sangat
mendalam bagi yg tahu erti seni...bagi yg membela arowana dirumah, cube anda renung n perhatikan
lenggok badan n sisiknya bila ikan berenang, sisik nya yg berkilauan, warna warni di dalam sisik nya..
apakah perasaan anda??
     nak rasa lebih tenang n kepuasan yg berbaloi, jagalah arowana anda sebaiknya, jika ikan arowana ni
selesa dgn tempat n tuan nya, ia akan jadi lebih jinak, dan membawa tuah bagi pemiliknya(fengshui)..
arowana akan berenang dan berpusing2 dgn lenggok lemah lembut bila nampak tuan nya datang..
nak rasa mcm mana perasaan nya..cubelah..saya dah bela arowana ni bertahun lamanya..
kepuasan yg dirasai mmg berbaloi bila air dalam akuarium jernih, ikan sihat, makan cukup,ikan jadi jinak dgn saya..
lagi pun arowana ni juga boleh dikatakan sebagai income part time sebab nya..selalunya orang yg memelihara arowana ni akan membeli ikan dari saiz anak n membela nya hingga besar..bila ikan dah melebihi umur
2tahun, ikan ni boleh dijual semula dgn harga yg lebih tinggi..ada tokey2 besar yg membuat perniagaan
arowana n membiakkan nya..saya bermula membuat income arowana ni dgn membela seekor arowana dirumah,
kemudian satu hari ada kawan saya datang kerumah, kwn saya bertanya "hang pon bela arowana jugak ke,takkan bela sekor jer, knapa tak bela 10ekor...beli la 10ekor, nanti besar kita bleh jual semula, buat duit pun boleh"..lepas tu saya berfikir, betul jugak apa yg kwn saya bgtaw tu..saya pon menambah lg 10ekor arowana jenis hiback..beli anak saiz 3inch masa tu, bela beberapa bulan, lepas tu ada orang datang rumah
tengok ikan saya..orang tu bertanya kepada saya..dah lama kamu bela ikan arowana ni..saya jawab adala beberapa bulan..ke esokan harinya, kwn kpd kwn saya datang n bertanya, brapa kamu mahu jual ikan ni.
saya pun menjawab ntah la..abang nak beli ker? orang tu pon menjawab "saya datang ni nak beli lah"..saya pun jwb ikut la brapa nak bayar..orang tu pon bagi satu harga yg mmg saya pon tak sangka..hehe..kompom la saya jual sebab harga beli masa tu rm380 sekor anak hiback x 10 ekor rm 3800 modal..orang tu minta beli dengan harga rm1000 seekor x 10ekor wahhhh..dah rm10,000..kaya saya..sapa nak bg duit banyak tu..lepas tu saya pon nekad dalam hati utk membuat duit part time saya dengan mambeli n bela n jual arowana ni...sapa kata tak untung...hahahaha..
lu pikirlah sendiri..sekarang sy dah mula main arowana ni ke peringkat kolam dengan mula membiakkan arowana...syiok woooo...pengalaman yg sy dapat dgn arowana ni...tapi berhati2lah sekiranya tak pandai dalam pemilihan jenis ikan yg kita nak beli...carilah pengusaha n penternak ikan arowana di jalan yg benar..
arowana ni banyak membawa kepuasan n keuntungan kepada saya..nak lagi kaya, jadilah tokey arowana...hahahahahaahahha (^^,)

14 September 2011

hiback 4inch RM480


contact person shukri 0174815905

09 September 2011

for sale baby arowana

arowana hiback 3.5-4inch RM480-500

arowana kuality hiback 4-5inch RM700-800

arowana golden crossback 4-6inch RM2000-3000

23 August 2011

18 August 2011

arowana farm for sale rm360,000




36 pond

pajak kontrak 20tahun sudah guna 2tahun

untuk maklumat lanjut boleh hubungi shukri 0174815905

kolam siap pagar, tapak bangunan..payment cash money..

07 August 2011

24 July 2011

AROWANA FARM FOR SALE RM3.5MILLION


keluasan tanah 2ekar

kolam dah siap dgn pagar n bangunan

ikan yg dah siap masuk sebanyak 20kolam


1- hiback quality                                                  34ekor                                 pramatang

2- hiback quality                                                  24ekor                                 pramatang

3- hiback quality                                                  21ekor                                 matang sudah bg hasil

4- hiback quality                                                  23ekor                                 matang sudah bg hasil

5- malaysian golden oryginal                                14ekor                                 matang sudah bg hasil 
6- super red                                                       19ekor                                 matang sudah bg hasil  
7- malaysian golden oryginal                                17ekor                                 matang sudah bg hasil 
8- malaysian golden oryginal                                17ekor                                 matang sudah bg hasil
9- mas merah(tongyan) + malaysian golden           22ekor                                 matang sudah bg hasil 
10- black arowana                                               47ekor                                 pramatang

11- black arowana                                               82ekor                                 pramatang

12- black arowana                                               52ekor                                 pramatang

13- hiback golden                                                21ekor                                  matang sudah bg hasil 
14- hiback golden                                                29ekor                                  matang sudah bg hasil    
15- nami green arowana                                      14ekor                                  matang sudah bg hasil     
16- hiback golden                                                22ekor                                  matang sudah bg hasil  
17- hiback golden                                                19ekor                                  matang sudah bg hasil 
18- hiback golden                                                22ekor                                  matang sudah bg hasil 
19- hiback quality                                                 23ekor                                 pramatang

20- silver arowana                                               52ekor                                 matang sudah bg hasil  

11 July 2011

arowana @ kelisa malaysia golden

                           peringkat yolk selepas harvest..anak masih ada telor di perut lingkungan harga RM1200
 setelah beberapa hari di dalam bilik inkubator lingkungan harga RM1200
 anak ikan berusia 14hari selepas harvest lingkungan harga RM1400-1500
 anak ikan dlm tempoh 3-4minggu RM1400-1500
 ikan berusia 3-4bulan lingkungan harga RM2000-2800
 ikan berusia 1tahun++ harga lingkungan RM3000-5000
 ikan berusia 2-3tahun RM9000-15,000
ikan dah matang utk masuk kolam utk ulang kitar hidup anak2 baru harga RM12,000-18,000

05 July 2011

25 June 2011

harvest time..


kolam super hiback

21 May 2011

sistem pawah arowana hiback kuality matang

hiback kuality
Bagi 1 kolam arowana hiback kuality matang
-20ekor induk matang yg berumur 2tahun8bulan keatas iaitu 1 ekor jantan : 3ekor betina
-ikan akan dimasukkan chip pengenalan diri sekiranya belum ada
-menggunakan sistem pawah iaitu 50 : 50
-sistem pawah ni 50 : 50..pihak syarikat akan menyediakan borang persetujuan yang lengkap bagi nama pemilik setiap kolam..

Cara untuk menjadi pemilik bagi kolam arowana pawah ni
-pelabur perlu membeli 20ekor ikan yang matang daripada pihak syarikat
-ikan perlu masuk chip dahulu sekiranya belum ada chip pada badan ikan
-baca surat perjanjian n tanda tangan sekiranya setuju dengan syarat2 syarikat
-dari mula tarikh surat perjanjian, sekiranya ikan belum mengeluarkan hasil dalam masa 6bulan, pihak syarikat akan membayar rm5000 pd pelabur sebagai jaminan.. 

Hasil tuaian
pihak syarikat akan memberitahu pelabur tentang tarikh yang sesuai untuk hari tuaian(harvest)
-anak ikan hasil harvest akan ditempatkan dibilik inkubator di farm
-anak ikan akan dibahagikan pada pihak pelabur n pihak syarikat 50 : 50
-harga bagi anak ikan adalah mengikut harga pasaran semasa antara rm500-rm650 persekor
-induk matang akan mengeluarkan anak antara 15-30ekor bagi 1 pasang

Harga bagi 1 kolam arowana hiback kuality matang RM140,000 - RM160,000

sistem pawah arowana crossback matang

crossback bluebase

Untuk setiap kolam yg dibuka untuk investment..
bagi kategori arowana malaysian golden crossback telah ditetapkan jumlah sebanyak 20ekor ikan yang umurnya matang iaitu 2tahun8bulan keatas.. nisbah jantan n betina nya telah dikira bersamaan
1ekor jantan : 3ekor betina.. setiap ikan akan dimasukkan chip dahulu sebelum dimasukkan kedalam kolam bagi memastikan setiap ikan ada tanda supaya ada maklumat pengenalan diri..
  sistem pawah ni 50 : 50..pihak syarikat akan menyediakan borang persetujuan yang lengkap bagi nama pemilik setiap kolam..
   Cara untuk jadi pemilik kolam arowana pawah ni..
-pelabur perlu membeli 20ekor ikan yang matang daripada pihak syarikat
-ikan perlu masuk chip dahulu sekiranya belum ada chip pada badan ikan
-baca surat perjanjian n tanda tangan sekiranya setuju dengan syarat2 syarikat
-dari mula tarikh surat perjanjian, sekiranya ikan belum mengeluarkan hasil dalam masa 1tahun, pihak syarikat akan membayar rm5000 pd pelabur sebagai jaminan..
    Hasil tuaian
-pihak syarikat akan memberitahu pelabur tentang tarikh yang sesuai untuk hari tuaian(harvest)
-anak ikan hasil harvest akan ditempatkan dibilik inkubator di farm
-anak ikan akan dibahagikan pada pihak pelabur n pihak syarikat 50 : 50
-harga bagi anak ikan adalah mengikut harga pasaran semasa antara rm1300-rm1800
-induk matang akan mengeluarkan anak antara 15-30ekor bagi 1 pasang
    Harga bagi 1 kolam induk matang arowana malaysia golden RM330,000-360,000
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...