22 September 2011

malaysia golden bluebase in pond breeding

video


induk arowana yg dipilih utk buat baka.

21 September 2011

arowana malaysia golden bluebase


kenapa arowana menjadi minat kepada ramai orang???

bagi pendapat saya, arowana adalah satu hobi yang ada nilai erti seni bagi penggemar haiwan
peliharaan aqua..arowana menjadi kegilaan ramai orang yg mencari ketenangan jiwa..pernahkah
anda memelihara ikan arowana?? apa perasaan yg dirasai bila melihat lenggok renang arowana..
kalu nak tahu, cubelah renung n perhatikan gerak geri arowana berenang, daya tarikan nya sangat
mendalam bagi yg tahu erti seni...bagi yg membela arowana dirumah, cube anda renung n perhatikan
lenggok badan n sisiknya bila ikan berenang, sisik nya yg berkilauan, warna warni di dalam sisik nya..
apakah perasaan anda??
     nak rasa lebih tenang n kepuasan yg berbaloi, jagalah arowana anda sebaiknya, jika ikan arowana ni
selesa dgn tempat n tuan nya, ia akan jadi lebih jinak, dan membawa tuah bagi pemiliknya(fengshui)..
arowana akan berenang dan berpusing2 dgn lenggok lemah lembut bila nampak tuan nya datang..
nak rasa mcm mana perasaan nya..cubelah..saya dah bela arowana ni bertahun lamanya..
kepuasan yg dirasai mmg berbaloi bila air dalam akuarium jernih, ikan sihat, makan cukup,ikan jadi jinak dgn saya..
lagi pun arowana ni juga boleh dikatakan sebagai income part time sebab nya..selalunya orang yg memelihara arowana ni akan membeli ikan dari saiz anak n membela nya hingga besar..bila ikan dah melebihi umur
2tahun, ikan ni boleh dijual semula dgn harga yg lebih tinggi..ada tokey2 besar yg membuat perniagaan
arowana n membiakkan nya..saya bermula membuat income arowana ni dgn membela seekor arowana dirumah,
kemudian satu hari ada kawan saya datang kerumah, kwn saya bertanya "hang pon bela arowana jugak ke,takkan bela sekor jer, knapa tak bela 10ekor...beli la 10ekor, nanti besar kita bleh jual semula, buat duit pun boleh"..lepas tu saya berfikir, betul jugak apa yg kwn saya bgtaw tu..saya pon menambah lg 10ekor arowana jenis hiback..beli anak saiz 3inch masa tu, bela beberapa bulan, lepas tu ada orang datang rumah
tengok ikan saya..orang tu bertanya kepada saya..dah lama kamu bela ikan arowana ni..saya jawab adala beberapa bulan..ke esokan harinya, kwn kpd kwn saya datang n bertanya, brapa kamu mahu jual ikan ni.
saya pun menjawab ntah la..abang nak beli ker? orang tu pon menjawab "saya datang ni nak beli lah"..saya pun jwb ikut la brapa nak bayar..orang tu pon bagi satu harga yg mmg saya pon tak sangka..hehe..kompom la saya jual sebab harga beli masa tu rm380 sekor anak hiback x 10 ekor rm 3800 modal..orang tu minta beli dengan harga rm1000 seekor x 10ekor wahhhh..dah rm10,000..kaya saya..sapa nak bg duit banyak tu..lepas tu saya pon nekad dalam hati utk membuat duit part time saya dengan mambeli n bela n jual arowana ni...sapa kata tak untung...hahahaha..
lu pikirlah sendiri..sekarang sy dah mula main arowana ni ke peringkat kolam dengan mula membiakkan arowana...syiok woooo...pengalaman yg sy dapat dgn arowana ni...tapi berhati2lah sekiranya tak pandai dalam pemilihan jenis ikan yg kita nak beli...carilah pengusaha n penternak ikan arowana di jalan yg benar..
arowana ni banyak membawa kepuasan n keuntungan kepada saya..nak lagi kaya, jadilah tokey arowana...hahahahahaahahha (^^,)

14 September 2011

hiback 4inch RM480

video

contact person shukri 0174815905

09 September 2011

for sale baby arowana

arowana hiback 3.5-4inch RM480-500

arowana kuality hiback 4-5inch RM700-800

arowana golden crossback 4-6inch RM2000-3000
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...